Sunday 18 September 2011

Malay.

Based on the title, I'm gonna use my mother toungue language today. Sorry, I'm using English doesn't mean I'm not patriotic. Ok let's get started.

Assalamualaikum wbt semua warga Blog. Jawab ya jangan tak jawab salam tu. hehe. Sebelum tu, maaf dipinta sebab guna bahasa pasar je kat sini. Tak reti nak guna bahasa BAKU. hehe. Hari ni aku nak menerbitkan kisah pasal apa yang berlaku semalam. Nak update blog tak sempat pulak semalam sebab penat  yang amat. Tanggal 17 September 2011, aku yang bernama Aqashah *ayat takleh blah telahpun menyertai satu seminar yang tersangatlah hebat. Seminar apa? Seminar PECUTAN MAKSIMUM. Tersangatlah seronok semalam. Gelak, senyum, malu-malu sampai menangis pun ada tau.


   Seminar ni buat dekat Masjid Negara. Aku ingat sampai petang je. Rupanya sampai pukul 10.30 MALAM. Balik tu aku terus tidur. hahaha dah tau la kan sebab apa :P . hehe. Apa yang menarik dengan program ni? OK biar aku cerita dari awal sampai akhir, tu pun kalau aku mampu. Awal pagi aku dah kena bangun. Bersiap jela macam biasa, tapi pakaian aku takde la biasa sangat. hehe. Sampai sana terus berdaftar. Berapa ramai yang join ni tak silap aku ada la dalam 121 orang. Ramai la jugak. Hari ni jugak la aku dapat member kat situ. Macam2 negeri turur serta. Tapi apa yang aku ingat, member yang aku rapat semalam nama dia AIMAN, SURIA ISKANDAR. *weh kalau korang baca jangan marah eh :P . Sorang lagiaku tak ingat siaa nama dia.  Dari pagi sampai petang belajar je. yang bestnya waktu sejarah la. Tetiba mengantuk sebabnya aku menguap berapa kali entah. Malam tu tau tak aku buat apa lepas solat maghrib? Orang semua solat hajat aku pegi toilet dengan member yang aku tak ingat nama tu. OK dah ingat! Ikmal kot nama dia? haha. Aiman pun tak solat hajat. teman aku pegi toilet! HAHAHA. Sorry kalau kau baca ni. Sebelum aku lupa. Ada slot pasal LDK. Kejamnya semua budak kumpulan aku Form 3 weh. Aku je yang Form 5. Nak taknak aku yang dipaksa jadi ketua kumpulan. Tapi ok la budak Form 3 tu semua boleh kamcing jugak. Tapi sorang pun aku taktau nama. haha berlari sana sini sampai berpeluh kot. haihh, baik sangat kau duduk belakang pahal aqashah? Dah buat pandai tanggung la. Okay slot terakhir, slot yang terbaik ni sebab ada gabungan Ustaz Wan Akashah dengan Ustazah Siti Nur Bahyah. Sebab apa terbaik? Sebab Ustazah Siti Nur Bahyah berjaya buat aku menitiskan air mata lepas apa yang beliau cerita semua. Ustazah suruh semua peserta bangun cari ibu ayah. Aku bangun aku cari ayah aku terus then peluk dan akhirnya menangis. Tapi sayangnya mak aku tak datang. Ayah aku cakap tak sihat. So takpela aku faham. Kalau mak aku ada sekali memang dah sah aku MENANGIS HABIS2 kat situ jugak. Difikirkan balik, terlalu banyak dosa dan khilaf yang aku lakukan kat mak ayah aku. Lagi-lagi dengan mak aku sendiri. Banyak sangat dosa aku buat. hmm. Last sekali, dapat bergambar la jugak dengan Ustaz Wan Akashah tu. Dengan Ustazah tak dapat. Perempuan semua serbu nak bergambar.
Dr kiri, Aqashah, Ustaz Akashah, SURIA last sekali AIMAN. terima kasih teman aku semalam =)

No comments:

Post a Comment