Friday 13 January 2012

Pasar Malam :D

Bahasa Melayu pulak. Ya aku dah banyak post dalam Bahasa Inggeris, kali ni aku buat post baru dalam Bahasa Melayu pulak. Nanti orang kata aku tak kenal Bahasa Melayu pulak. Sorry :) Aku post dalam Bahasa Inggeris sebab nak mantapkan Bahasa Inggeris je walaupun masih lemah lagi. 


OK. Terus bergerak pada topik saja ya. Cuba perhatikan tajuk topik aku tu baik-baik. Kenapa dengan pasar malam? Haha sebab aku rasa aku dah bekerja kat pasar malam sekarang. Rasanya sampai dapat keputusan SPM. Taktahu lagi lah. Mungkin sampai bulan April. Siapa tahu? :) Saja nak cari pengalaman macam mana susah nak cari duit. Tapi sekarang dah merasa susah senangnya bekerja. Sejujurnya, aku seronok dengan kerja yang aku ada sekarang walaupun gaji yang aku dapat tak sebanyak macam orang yang bekerja dekat shopping mall. Macam mana aku boleh kerja pasar malam? Haaa, alasannya satu je. Sebab kawan sekelas aku, ayah dia meniaga pasar malam. Aku pun bagitahu jela nak kerja dengan ayah dan semudah itu saja dah diterima kerja. Aku nak kata nasib baik tu taktahu la. Sebab aku nak sangat agaknya kerja meniaga ni. Ok meniaga apa sebagai persoalan? Aku meniaga Nasi Kerabu, Nasi Dagang dengan lauk-pauk. Kali pertama buat kerja ni memang tak reti apa-apa pun. Nak bungkus semua tu kena tanya adik kawan aku sendiri. Malu je -_- . Sekarang aku dah boleh bungkus tapi masih ada cacat juga :D haha. So, kepada sesiapa yang pernah nampak aku meniaga. Ye aku lah tu. Korang tak salah orang. Jangan tanya kenapa aku kerja pasar malam ok? Sebab aku malas nak kerja lain. tutup cerita. Heee. Ok sampai sini je coretan aku :D terima kasih.
Psst, masa meniaga aku mmg comot. hehe maaf lah :P

3 comments:

  1. pasar malam dekat puc indah ke puc prima ?

    ReplyDelete
  2. Fatima , dalam ni dekat Lestari perdana :)

    ReplyDelete
  3. ouhhh, hee . ehh knp fatima ? eima jeh . shah nih mcm tak kenal eima jeh. hoho

    ReplyDelete