Wednesday 22 February 2012

Sekilas ku terimbas tentang perkara yg dah lepas..

So, firstly and foremost, Assalamualaikum you people :) How have you been doing these days? I am sure you're all okay..especially without me xD . I never thought of posting a new post ever since I wanted to do so.. What's wrong with me using English as a second language? *eh* . No, I only attempted to use English for the time being since I am not having any english novels in my own "tidy" room. So please, correct me if I'm wrong? There has been too much drama of my grammatical mistakes and something related to that. It's only YOU who can only fix my fixed problem :) Sorry for the inconvenience :P The urge of typing in English finally made me smile a little on my mouth so can I stop using English here (fullstop) :)

Hahha ok  sudah-sudah la aku mengarut benda-benda kat atas tuh wei. Aku bukan nak menunjuk ke apa dan tak pernah terniat nak berlagak ke apa :) cuma aku dah lama tak bukak buku english, rindu aku padanya kian membuak *ayat cannot go* . ahha cukup! Ok terus pada poin. Kenapa entah topik aku semacam pelik? " Sekilas ku terimbas tentang perkara yg dah lepas.." Hmmm apa benda tah yg aku terimbas tu agaknya? Cuba korang jawab untuk aku? Tak boleh? Yela aku jawabkan.. *ayat mengundang penumbuk dushh dushh* . Aku terimbas seketika.. terimbas kembali kat sekolah yg aku dah tinggalkan dua bulan lepas.. sebenarnya bukan pada sekolah aku terimbas. cuma terimbas pada kelas kesayangan aku dulu masa final year. Tahun tu paling bermakna untuk aku :) sebab apa? Sebab ada periksa besar masa akhir tahun. paham-paham la apa dia! SPM -.- teringat jugak kat cikgu-cikgu yg dah ajar aku selama ni. Harap-harap mereka yg berkenaan tu semua sihat walafiat lah kan :) . Sejenak kat fikiran aku yg tengah melayang ni, Result SPM pon semakin menghampiri. Macam tak percaya pulak lebih kurang sebulan lebih je lagi result dah nak keluar. Oii mana taknya 22 Mac 2012 tu dah hampir la.

22 MAC 2012

Tu hah aku letak tarikh tu tengah bagi korang semua nampak jelas sikit. Siap highlight lagi untuk korang tau :P Ehemm. Lebih kurang sebulan lagi result dah nak keluar. dan aku semakin tak keruan jadinya. Entah sebab apa lately aku selalu mimpi pasal result SPM. Terlalu banyak fikir mungkin? Tapi masa result PMR dulu takde la pulak aku takut gabra semacam ni. Rasanya sebab SPM tu penting kot. Teringat lagi dulu sebelum result PMR, aku cuma mimpi sekali je "kot" . Mimpi result aku 4A3B1E result PMR aku. Tahu tak E aku tu apa masa mimpi? BAHASA MELAYU WOI! Tapi selamat la mimpi. Lepastu selamat la result sebenar aku takde macam tu. Fuhhhh~ Result aku ok la. Cuma terkilan BM dapat B masa PMR -.- eeee bebalnya rasa. Mohon sangat time ambik result SPM nanti, BM aku bukan B lagi tapi bg lah at least A- . Amin :) . TAPI, yang cerita pasal SPM ni lain sikit drpd PMR. Aku mimpi lebih kurang dah, 7 KALI KOT. Bayangkan berapa kali dah aku hadap keputusan aku tu *dalam mimpi je :P* . Mimpi yg aku ingat, yang macam sengal sikit, Aku pegi ambik result dekat bank. Bank apa tah dengan pakaian baju sekolah tu. Hahah pelik je mimpi ni. Alih-alih bila dah tengok result tu aku terus terjaga dari tidur -.- Alaa tak sempat nak gimik tengok result dalam mimpi tu berapa A. haha :D . Ha! Lagi satu mimpi yg ni macam best. Macam biasa la kan aku pegi ambik keputusan dekat sekolah :) Baju biasa la bukan uniform biru -.- haha. Ada la peliknya sikit, tetiba aku tengok ada kawan Twitter aku pegi dok pasang khemah kat dataran. Aii kau pon nak interframe mimpi aku ke? Ahh tak kisah la semua tu. Aku pon pegi la ambik result mcm biasa. Main ambik jela tak sape cikgu nya aku tak ingat. Tup-tup tengok keputusan aku, 6A something. Betapa gembiranya aku tengok keputusan tu. Yelah kan, aku ni bukan lah kategori org yang pandai. Lepas tengok result tu, aku pegi tanya classmate aku dia dapat berapa. Sekali lagi, belum sempat dia jawab, aku terjaga dari tidur. Adoi kacaulah! Dalam 7 mimpi semua tu, 2 mimpi ni je aku paling ingat lah. Yang lain aku secara hormatnya tak ingat langsung :D haha.

Trial SPM vs Actual SPM ?

Bukak mata tu besar-besar kejap. Haha. dah baca kan sebelum aku taip benda ni :P Ok. Percubaan SPM dengan SPM sebenar? Mana satu agaknya lagi susah eh? Kalau bagi aku lah kan, dua-dua tu macam sama je SUSAHNYA kalau tak study langsung :P Tapi fikir balik, percubaan tu susah sikit kot. Yelah sebab aku tak study mana pon -.-' nak tau result aku? Nak bagitau kat sini kang ada pulak orang kata aku riak? Hmmm... Takpelah, aku dengan pendirian aku, aku bukan nak menunjuk ataupun riak :) Tuhan saja yg tahu apa aku rasa. Berikut adalah Keputusan yg hamba dapat masa trial ;

- Bahasa Melayu - 62
- Bahasa Inggeris - 81 
- Sejarah - 73
- Matematik - 74 
- Pend. Islam - 90
- Biologi - 58
- Fizik - 56
- Kimia - 43
- Matematik Tambahan - FAILED (segan nak show markah yg gila teruk -.-)

Sekali imbas, trial aku cuma 2A je. Adakah aku mampu nak dapat keputusan yg aku nak untuk SPM tu? Hmm menjadi tanda ( ? ) jugak dalam kepala otak ni. haih. Aku doa sangat supaya Add Math tak gagal lagi dah :\ Cukup lah aku hadapi kegagalan dalam Add Math tu banyak kali. Tak sanggup :\ Sebab tu jugak lah aku rasa aku tak layak masuk Matriks, tak layak nak ambik course yang berkaitan dengan Sains itu sains ini. Tengok markah bio fizik kimia aku pon dah tau. Tak cecah B pon! sedih je. benda ni dah lepas. Ini keputusan percubaan aku. Dah lalui result tu macam mana. Sekarang yg tinggal cuma nak ambik keputusan SPM sebenar. " The day will come soon in a blink of an eye. There's nothing left to hide our disappointments, frustrations and anxieties because Allah is there waiting for us to raise our hands up and recite the doa :) " . Dear Allah, you know what my weaknesses are, you know how tiny I am in your world, you know I am not able to be as strong as you taught me in such a moment, but I never care. I raise both of my hands just for you because you're the only Master of this world. If only you know how much my result means to my parents, please let me get at least 6A's not more or less. Amin.

p/s : topik hari ni agak panjang sedikit. maaf le. hehe apa apa pon. thanks! :)

No comments:

Post a Comment